bila syawal hampir menjelma..tuhanmenguji aku dgn ujian yang hebat sepanjang pertunangan dan perhubungan antara aku dan syed..di kala takbir syawal bergema..hati aku sgt hiba..sayu..x dpt meraikan bersama dia yg ak cinta..
setelah 6 thn kami bersama..akhirnya katanya tiada cintanya untuk aku..sedih n pilu yang teramat st..hanya tuhan je yg tahu sakitnya.remuknya hati aku..
syed kata sepanjang 6 thn ni ape yg dilakukan utk aku hanya atas dasar kasihan semata2.kerana aku trlalu baik utk dikecewakan..apa bezanya skrg..lp 6 thn bru diberitahu sekarang..x ke remuk redam hati aku..aku xde nilai dimata dia..melukut ditepi gantang..spt tu lah umpmanya aku..
aku mohon agar dipertahankan hubungan ini..mohon agar dia kembali ke sisi aku..bg aku dia hanya keliru, dan ragu2 dgn perasaannya..aku sehabis daya meyakinkan dia untuk meneruskan perhubungan ini..aku teramat sayang dan cintakan dia..setakat ini aku hanya mampu berdoa untuk kami..agar diberi kekuatan untuk membuat keputusan yang terbaik..bg aku sgla keputusan berada ditangan syed..
aku berdoa pd allah agar dibukakan pintu hati syed abdul muiz untuk mencintai aku, menyayangi aku setulus dan seikhlasnya..moga dia mnjadi yang terbaik untuk aku..permudahkan lah segala urusan..agar dipnjgkan jodohku bersamanya..jadikan lah dia pilihan terbaikku..jadikanlah dia lelaki yang dapat membimbingku di dunia dan akhirat..moga hatinya tetap padaku..YaAllah, pd kau aku berserah dan memohon..makbulkanlah ya Allah..
Jika dia bukan yang terbaik untuk ku, bawalah dia jauh dr pandangan ku..tetapkan iman ku, tetapkan hatiku..redhokan lah aku atas perpisahan ini..moga mendapat keberkatan mu..
moga dia tetp milik ku..
amin...
No comments:
Post a Comment